Ovogodišnje 70. izdanje Internacionalnog filmskog festivala – Berlinale 2020 počelo je 20. februara i trajaće do 1. marta. Program Creative Europe MEDIA ponovno će se predstaviti na festivalu sa novim naslovima filmova koje podržava, a organizovaće i okrugle stolove, panel diskusije sa profesionalcima iz audio-vizuelne industrije.

Čak 16 filmova podržanih od strane MEDIA programa biće predstavljeno na festivalu, a jedan od njih takmičiće se za nagradu “Zlatni medvjed” – Irradiés (‘Irradiated’) u režiji Rithy Panh (Francuska, Kambodža), koji je od MEDIA programa dobio 50.000 € za razvoj projekta. Creative Europe MEDIA uložio je preko milion eura u ovih 16 filmova.

Pored podržanih filmova, Creative Europe MEDIA predstaviće se u Berlinu i preko okruglih stolova i sastanaka, a glavna diskusija očekuje se 24. februara, a fokus će biti na održivosti i tzv. “zelenim” strategijama koje se mogu primijeniti u cilju ublažavanja uticaja aktivnosti audio-vizuelne produkcije na životnu sredinu.

 

 

Ovdje se mogu naći detaljnije informacije o European Film Forumu koji će biti održan u okviru Berlinala.

 

Takođe, bitno je istaći i organizovanje okruglog stola posvećenog ravnopravnosti polova, ali i različitostima kao važnom elementu za naredne aktivnosti i inicijative MEDIA programa. Na sastanku će biti riječi o konkretnim mjerama koje bi trebalo uvesti u sljedeći program koji će se realizovati od 2021. do 2027. godine i kako nacionalni i međunarodni fondovi mogu doprinijeti. Na istu temu, MEDIA će zajedno s Collectif 50/50 predstaviti novi izvještaj o filmskim kritičarima u Evropi, prema studiji koju su zajedno sproveli.

17. Berlinale Co-production Market (22 – 26. februar) okupiće preko 600 međunarodnih producenata, filmskih distributera, finansijera, agenata prodaje i mnogih drugih predstavnika filmske industrije, a sve u cilju otkrivanja kvalitetnih međunarodnih projekata, novih trendova i prilika za biznis. Koprodukcijski market podržan je od strane Creative Europe MEDIA programa sa 140.000 €, putem podrške za pristup marketima.